CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »
Lilypie

Thursday, November 13, 2008

cekgu ksyangan aku .. En. Norafandi bin Mansor ..

AL - FATIHAH buat En. Norafandi bin Masor ....

pg td pukul 6:57am, aku dpt msg dr kawan aku, mirul .. msgnya berbunyik cmni : "Salam .. Wey, ckgu fendi da kmbli ke rahmatullah kul 1 pg td kat PMC ."time aku dpt msg tu, aku tgh bsiap nk kuar bli bekfes .. about 7.15 bru aku bca msg kwn aku tu .. da la bca kt dpn gerai bekfes tu .. nsb baek x mnangis aku kt dpan tu .. x sangka cegu ksyangan aku kmbali ke rahmatullah ..

kt sni aku nk cita sket bbrapa cita ttg arwah cegu fendi tu .. ekceli arwah ni cegu disiplin skola, so agk ramai la yg anti ng dia .. bkn agk ramai, mmg ramai .. tp aku syg cegu tu sbb syok cra dia ckp .. tiap ari ahad, mst kami duduk dlu after assembly abes .. sbbnya time tu ialah time cegu2 dsiplin ckp .. time ni la yg aku plg suka .. suma student yg da mslah dsiplin mmg kna bantai kaw2 pny XD .. kna kutuk, kena ejek tu mmg bnda besa .. tp arwah x pointkn kata2 dia kt certain student .. dia ckp scara umum .. ekceli aku pn pnah kna ng cegu ni, tp xla trok sgt .. dlm 2 3 kali ja ..yg 1st aku kna, sbb smbg ng bdak laki dpan klas .. nmpk cam ngah date .. time tu kna inteviu gla2 la .. yg best psal arwah ni, expression mka dia sgt best .. mggerunkn :] .. dia mmg tere nk bg bdak tkot .. aku pn time tu apa lg, mmg tunduk gila la, tsengih2 gak kdg2 .. 2ndly aku kna sbb x p skola msa ari pnutup kemerdekaan .. tp yg tu kna ramai2 .. best gla aku rasa .. lawak pn da gak .. tp aku da lupa cmna kmi suma kna dnda time tu .. 3rd aku kna sbb bsing lam klas .. 1 klas snyap wktu arwah msok klas .. & 2 org chinese boy yg plg bising tu kna bdiri ats kusi, kt sblah meja guru .. bla arwah kua dr klas aku, aku kaco chinese boy tu, "kok chan, zip sluar x tutup" .. gelabah bdak tu .. pdahal zip dia x tebuka pn .. hahahahahahaha !! jht gak aku upanya XDDD

tu kisah yg aku kna ng arwah cegu fendi .. aku ni nk kta baek, xla jugak .. kdg2 aku langgar jgak dsiplin skola .. cthnya pki ksot kulit itam sdgkan aku bknnya pgawas .. siap pki stukin curak2 banduan lg .. haha !! XDD .. bwak nset tu mnda besa la .. yg tu ja la pkara yg mlanggar dsiplin skola y aku wat .. aku ska arwah cegu fendi sbb muka dia sbijik cam abah aku time muda2 .. hehe :3

student skola aku skang mmg buruk pangai ..aku bkn nk puji batch aku .. tp aku tgk makin lama2 pangai budak sekolah jdik lg mlampau ..batch aku trok jgak, tp xla sekurang ajar batch after aku .. if sumbody's read my past blog yg cita sal kpala aku kna tampar ng siti zulaikha, ha yg tu la .. x hormat senior .. aku kalo jmpa senior siap sengih2 wat lawak lg (tp x suma senior aku tego ) nk usap kpala senior pn x pnah .. ini kan nk tampaq kpala senior .. aku mmg x phm ng bdak2 skrg ( even aku pn still bdak .. huhuee ~) .. arwah cegu fendi yg aku tgk sblom ni, bdnnya mantap,sihat .. tp bila aku msok blek skola tu msa orientasi form6, aku tgk dia da kurus !! lpas weekly assembly plak dia da x brucap cam taun lpas .. aku tataw la apa akn jd kt skola aku pasni .. cegu aku da ckp, student taun ni plg kuang ajar .. bg aku, arwah la yg plg tere handle mslah dsplin bdak .. so cmna keadaan skola aku pasni ?? tawakkal je la ..

hm mber aku ckp, org kpg arwah gtaw yg da org kpg tu dengki kt arwah smpai bmohkn dia .. doktor lak ckp kanser usus .. dak skola aku ckp student yg bomohkn ... mna 1 betol ?? wallahualam ...

AL-FATIHAH lg utk En. Norafandi bin Mansor ..

amin ..

4 comments:

Amir' said...

innalillah takziah eh..

btw..npa ang x p cepuk pala dia blik??
dia p tmpq ang..ang x bls blk ka??
yup unior skang nh x cm zmn kta dlu2 kala kn2?

call me kinah ;) said...

msty la balas .. hehe .. junior skg ni tah la .. ksian kt cegucigi nk handle munyit2 tu .. huhu

Zulkifli Hasim said...

Al-Fatihah buat Almarhum Norafandi b. Mansor. Almarhum merupakan sahabat saya ketika dia bertugas di SMK Saribas, Debak, Betong, Sarawak (1996-2000). Dia banyak membawa perubahan ke arah sikap positif dalam kalangan pelajar Islam di sini. Jasanya amat di kenang oleh masyarakat Islam di Bumi Saribas.Pemergiannya merupakan kehilangan besar kepada kita. Semoga Allah Mencucuri Rohnya. Amin. Drp. Zulkifli b. Hasim (Anak Kedah Di Bumi Saribas 1996 - kini)

call me kinah ;) said...

time kasih cik :)
sama2 la kita doa kt arwah ..