CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »
Lilypie

Sunday, October 12, 2008

interview .

waahh i'm totally a dead meat ! daging mati ! dpt taw g inteviu pn last minit .. dpt surat inteviu ari kames, inteviu lak ari sabtu .. duhh ~ tlupa plak nk cek thru internet .. sbb x expect nk dpt inteviu .. my recent application x bjaya .. da la tada basic in art .. stakat blaja msa form 1 tu bleh la .. primary colour n others .. then aku kontek kakti, my sis yg sdg blaja in course landscape architecture .. aku nk dia ajar aku .. n u know what ? dia blek umh ptg tu jgak dr usm .. uhuhh teharu tol .. mlm tu jgak aku pektis sketching n drawing sbg portfolio persendirian utk mnguatkn kdudukan aku dlm sesi inteviu nty .. ahaks XD

at d same time, aku pektis inteviu ng abah n family aku yg len .. risau jgak kn kalo2 pakcik peng inteviu tu tny lam english .. aku pn pektis in english bgai nk gila .. sakit perot xyah ckp a .. i really do have a butterfly in my stomach ..

ari sabtu utk inteviu da tiba .. smpai kt uitm merbok, aku lepak lam keta, pektis inteviu ng kak aku .. dia da byk ajar aku .. nsb bek dia blek umh .. klo dia x balek aku rsa mmg lg mggeletar time ujian mlukis n inteviu nty .. abes briefing, candidates dlm kos aku n another 1 course msok lam bilik mlukis .. actually aku msok lewat dlm bilik mlukis tu .. bengang tol aku .. dia x pgel nma aku pn time kna msok bilik mlukis tu .. so aku igt da 2 sesi ujian mlukis la .. at last dia wat pgelan terakhir utk candidate dlm kos aku .. da la dlm 4 5 org yg x dpggil nma .. snasib la ng aku neh .. msok2 ja bilik mlukis tu, briefing utk mlukis da abes n suma org da nk start mlukis da .. aku dgn tkalut2nya isi borg .. tulisan mmg hancus ..

bilik sejuk+neves+bengang = tangan terketar2 .. duhh !

da la tlepas briefing, so aku tataw la mna 1 nk lukis .. pakcik2 n kakak kt situ ltak solid objek-pyramid,cylinder,rectangular,cube & sphere .. suma bertindan2 .. object tu letak ats meja, n bwah meja da beg troli yg bosar tu ..then aku lukis la meja n objek2 tu ..beg x lukis la plak an XD

slepas ejam mlukis, suma candidates kuar n lepak2 sket sblom msok inteviu .. aku tny bdak yg msok inteviu sblom aku .. they told me that they're interviewing in malay .. oh thanks God .. byk soklan kna tny .. ex: who built klcc tower ? duhh sapa ??? aku pnh bca article pmbinaan klcc tu tp x amek inisiatif plak nk igt nma mamat2 tersebut .. adoyaii ~

da smpai turn aku .. aku bg kt hincik tu aku pny drawing sbntar td .. kna la inteviu .. byk tol soklan hincik ni kn .. tp tapa la, dia just mlakukan keja dia .. sapa suh aku x alert ttg pgtahuan am ? 1st we talked in malay .. then dia tgk result spm yg aku isi kt borg kt drwing tu .. tba2 dia kta "so, .. can u speak in english ?" adesss ni sahih tgk result BI aku neh ! sebek aku pektis inteviu ng fmily aku lam english .. aku ckp a "a little" .. then dia kta .. " ok, tell me about urself " aku pn mrepek la pnjg2 psal aku, exactly mcm aku pektis ng abah n kakak aku kt umh ..pastu dia tny "y did u choose interior design ?" aku pn jwb2 la mcm aku pektis kt umh jgak .. da ayat aku kta "i have been inspired by eric leong, a well-knowned interior designer .. he used to be a host in casa impian show ..." pstu dia suh stop .. dia ckp eric leong is not an interior designer .. duhh mati aku .. then dia suh aku gtaw combination colour btween red+yellow, then byk lg la .. 4 soklan .. nseb aku igt sket2 ilmuku msa form1 dlu XD

pastu dia tny d tallest building in m'sia .. aku jwab klcc tower .. n dia tny sapa bina klcc tower .. adoyyy .. soklan sbijik tu kna kt aku ! kot2 la dia nk tukar soklan for different candidates kn .. huhuuuhu .. aku dok aa.. emm..err.. huu..hmm kt dpan dia .. last2 aku ckp tataw .. dia pn snyum .. dia suh aku gataw 4 interior designer kt m'sia .. adeyyyy ! aku pn ckp tataw .. huahahaha ~ so brave .. yg aku geram psal hincik ni, dia slalu suh aku proceed, n bla aku ckp dia suh brenti lak .. hehey .. ilang abeh idea aku .. sbb tkejut ng perbuatan beliau .. sja nk tgk aku da idea ataw x kot .. inteviu aku mmg lma .. tp xla trlalu lama .. kwn2 bru aku kt lua tu dok snyum2 sb aku agk lma kt dlm tu .. byk hincik tu tny n byk aku ckp spaya dia cya aku really mnat nk msok ID ni ..aku ckp yg aku mnat dr kak aku .. aku ckp kak aku amek master in landscape architecture at usm ..kdg2 aku tlg kakak aku draw pkok2,jlnraya,bumbung umah n mcm2 .. pstu dia snyum lg .. ptt la nmpk muda .. ska snyum a .. kranya aku byk guna kak aku la utk msok ID ni .. kukuaa ~

msa nk abeh inteviu tu, dia mntak tgk sijil2 aku .. aku bg clear holder aku .. dlm tu aku ltak sijil2 n portfolio persendirian yg aku wat ngan kak aku XD .. aku wat 3 drawing .. msa dia tgk drawing tu, dia snyum .. dia kta "ok" .. fuhh .. mntak2 dia suka .. sbb fmily aku pn ckp cntik .. aushh bgga la plak an .. hihi .. tp yg x thnnya, aku pny 1st drawing tu da conteng2 sket .. kt bottom right aku tulis "by : kinah" n signature aku .. lg 1 aku lukis smiley katun yg mcm rabbit sket mka dia .. n kt top right aku tulis 1 prkara yg memalukan .. " USD 1, 000, 000 " .. mtak2 dia x tgk mnda tu .. aku lupa nk kerat natang memalukan kt ketas drawing aku tu .. huhuhu malunya kalo dia nmpk USD sejuta tu .. pasan gila .. lukis tah pa2 tp hrga tinggi ya amat .. tp dia snyum .. kira orait la tu kn .. & aku xkn lupa his last statement .. "okay atikah, kita jumpa lg nty" while smilng .. mtak2 dia x main2 ayt tu .. aku nk amek diploma kt u ! not in poli !

pkir2 blek, bru aku tingat .. org len kna inteviu lam malay, aku kna english .. tp sket ja .. nasib aku kot .. nasib bek da pektis .. alhamdulillah .. mintak2 aku dpt kos ni .. amin ..

3 comments:

IanLee87 said...

Wow... bezz r.. dpt gak interview utk ID...
baek kan KakTi blik dr USM semata2 utk tlg Kinah kan...
Raihana lak dpt interview utk Sains Sukan kat UiTM Arau...
hope both of u 2 succeed... Amirul lak pe citer???
n lupe lak.. krm Slm kat KakTi n Kak Mashi...

Amir' said...

solan: who build klcc tower ? duhh sapa ???
Jawapan: Sir Amir from London, Pahang

ekeke lwk arr..kecian lak rsa..
tp srius srunuk kalu ad pglaman intrviu nih~ kui..kui..kira dpt la nih kn..ye arr dia siap ckp "bes le kaco..jmpa lgi eh" hahah!

IanLee87 said...

Blum jumpe r...
letih nak carik...
ada jumpe Satu tp harga RM 3xx.xx....
huhu... klu beli tue mau kene sekeh ler...
haha...
btw, kinah knal sy x???
KakTi ckp x dia knal sy???